Kurssit

Tarjoamme kuljettajakoulutusta henkilöauton ajo-oikeuden saamiseksi.

AUTOKOULUKURSSIT, AUTOKOULUN KAUTTA B-AJOKORTTIA SUORITTAVILLE:

Kuljettajaopetuksen päätavoitteena on edistää oppilaan kehittymistä vastuulliseksi henkilöauton kuljettajaksi. Vastuullisuus liittyy turvallisuuteen, sosiaalisuuteen, ekologisuuteen ja haluun arvioida omaa toimintaa ja sen vaikutuksia.

Meillä ajotunneilla oppilas ajaa aina oikealla autolla, koska se antaa parhaimman käsityksen liikenteessä toimimisesta ja käymme myös liukkaankelin ajoharjoituksessa ajoharjoitteluradalla. Ainoastaan pimeän opetus käydään simulaattorilla, jos oppilas ei suorita ajokorttia ns. pimeänä vuoden aikana.

Valittavanasi on kolmesta eri ajo-opetusmääriä sisältävästä kurssipaketista itsellesi parhaiten sopiva kokonaisuus. Ajo-opetustunteja saa ostaa myös erikseen valitsemansa paketin lisäksi hintaan 87 euroa / ajotunti.

• Perus – sisältää lain vaatiman vähimmäismäärän opetusta. Alkaen 1423 euroa.
  • Laaja 1 – sisältää neljä ajotuntia enemmän kuin peruspaketti. Alkaen 1699 euroa.
  • Laaja 2 – sisältää neljä ajotuntia enemmän kuin Laaja 1. Alkaen 1987 euroa.

Perus – Hyvä kurssipaketti henkilölle, jolla on hiukan kokemusta ennestään autolla ajosta ja liikenteessä liikkumisesta esim. mopolla. Kokonaisajo-opetusmäärä kurssilla on lain vaatima minimimäärä 14 ajotuntia. Kokemus on osoittanut sen olevan tiukka määrä ajotaidon oppimiseksi, mutta ei mahdoton jos hiukan on ennestään edellä mainittua kokemusta autosta ja liikenteestä sekä kurssilainen on aktiivinen itseopiskelija.

Sisältää:
– Ajo-opetuspaketti 10 ajotuntia (kaikki ajotunnit oikealla autolla)
– Toimistopalvelut

Laaja 1 – Kurssipaketti suhteellisen pientä ajo-opetusmäärää tavoittelevalle. Jos kurssilaisella ei ole ennestään yhtään aikaisempaa kokemusta autolla ajamisesta, eikä aikaisempaa ajo-oikeutta esim. mopolle, mutta valmis olemaan ahkera opiskelija kurssillamme, tämä paketti on varmasti hyvä valinta.

Sisältää:
– Ajo-opetuspaketti 14 ajotuntia (kaikki ajotunnit oikealla autolla)
– Toimistopalvelut

Laaja 2 – Kun haluat opiskella erityisen monipuolisen autokoulukurssin, jossa harjoitellaan runsaasti erilaisissa liikenneympäristöissä ajamista. Osaat kurssin jälkeen ajaa autoa sujuvasti sekä kaupunki- että maantieympäristössä. Myös, jos uskot ajamaan oppimisen olevan sinulle haastavaa tai tunnet jännittäväsi  autolla ajamista, niin kannattaa harkita tämän kurssipaketin ostamista.

Sisältää:
– Ajo-opetuspaketti 18 ajotuntia (kaikki ajotunnit oikealla autolla)
– Toimistopalvelut

Lisätietoja paketeista ja ilmoittautuminen kursseille tästä!

Kaikki teoriatuntimme saat suoritettua kätevästi verkkokoulutuksena vaikka omalta kotisohvalta käsin. Palvelu toimii mukavasti kännykälläkin, mutta suosittelemme käyttämään suurempaa näyttöä, jos mahdollista.

Vapaaehtoisia ovat:
– Painettu oppikirja 40 euroa

Huom! Liikenteen perusteet (4 teoriatuntia) käytävä jos sinulla ei ole aikaisempaa ajo-oikeutta.

Autokoulumaksujen lisäksi viranomaismaksut:
– ajokorttilupamaksu alkaen 24 euroa
– teoria- ja ajokoe yhteensä 139 euroa
– liukkaan kelin ratamaksu 80 euroa.

Ilmoittautumisen yhteydessä sinua pyydetään valitsemaan kurssipakettisi, mutta kaikkia paketteja voidaan myös laajentaa kurssin aikana asiakkaan toivomuksesta!

Katso tästä alkavat kurssit!

LYHYTKURSSIT OPETUSLUVALLA B-AJOKORTTIA SUORITTAVILLE.

Liikenteen perusteet ja sähköinen oppimisympäristö 105 euroa.

Ensimmäisen ajokortin suorittajan EAS-teoriakoulutus. Pakollinen 4 tunnin teoriakoulutus, jos kurssilaisella ei ole aikaisempaa ajokorttia. Kyseinen koulutus tarvitsee käydä vain kerran!

Kaikkien, minkä tahansa moottoriajoneuvon ensimmäistä ajokorttia suorittavien on käytävä pakollinen 4 tunnin teoriakoulutus tieliikenteen perusteista.

Koulutuksessa annetaan perustiedot liikennejärjestelmästä, liikenteen vuorovaikutteisuudesta ja riskeistä, eri tienkäyttäjäryhmien turvallisuuteen liittyvistä tekijöistä, moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettamiseen liittyvistä vastuista ja velvollisuuksista sekä muista turvallisen ja ympäristön huomioon ottavan ajotavan vaatimuksista.

Tätä koulutusta ei kuitenkaan tarvitse käydä kuin kerran. Jos aiot suorittaa henkilöauton ajokortin ja sinulla on jo esim. mopokortti, ei koulutusta tarvitse käydä uudestaan.

Järjestämme koulutusta virtuaaliluokassamme. Pakettiin kuuluu myös Ajokaista-teoriakoeharjoitteluohjelma, sähköinen oppikirja ja tasotehtävät.

Katso alkavat Liikenteen perusteet – koulutukset tästä

Henkilöauton ajo-opetuspaketti 970 euroa.

– 10h ajo-opetusta henkilöautolla (pakollinen määrä) taajamassa ja maantiellä
– auton käyttö ensimmäisessä ajokokeessa

Meillä kaikki ajo-opetustunnit ajetaan liikenteessä henkilöautolla opettajan kanssa.

Riskien tunnistaminen 375 euroa.

Riskikoulutuksen teoriatuntien sisältö (4 teoriatuntia)

R1 Liikenneonnettomuudet ja auttaminen liikenneonnettomuudessa
R2 Auton turvallisuusvarusteet ja älylaitteet
R3 Ajaminen vaikeissa keliolosuhteissa
R4 oman ajokyvyn hallinta (sisäiset riskit)

Teoriatunnit käydään suoritetaan etänä tietokoneen, tabletin tai puhelimen välityksellä.

Riskikoulutuksen ajotuntien sisältö (4 ajotuntia)

RA1 Kaupunkiajo
RA2 Pimeällä ajo
RA3 Maantieajo
RA4 Liukkaankelin ajo

Pimeänajo ajetaan simulaattorilla, jos ajokorttia ei suorita ns. pimeänä vuoden aikana ja muut ajotunnit suoritetaan oikealla autolla.

Koulutuksen hinta 375 euroa + ratamaksu 80 euroa

Katso alkavat Riskikoulutukset tästä!